Bij de meeste hostingproviders moet je voor het verzenden van e-mail, de SMTP server van je internetprovider te gebruiken. Blackorange biedt haar klanten echter de mogelijkheid om waar ook ter wereld gebruik te maken van de beveiligde Blackorange SMTP server om e-mail te versturen.
Op deze pagina kun je vinden hoe je de SMTP Blackorange server in kunt stellen in de laatste versies van de e-mailprogramma’s Outlook, Mac Mail en Thunderbird en wat mogelijke problemen omtrent de Blackorange server kunnen zijn.
Stel de uitgaande mailservers in
Wanneer je de uitgaande mailserver van Blackorange wilt gebruiken, stel je deze in als smtp.blackorange.nl in je E-mail client. Hierbij raden we je aan om altijd poort 2525 in te stellen, want sommige internetproviders blokkeren de standaard poort (25) om de verspreiding van virussen tegen te gaan.
We hebben een aantal handleidingen geschreven voor het instellen van onze mailservers. Deze handleidingen zie je hieronder staan:
- E-mail instellen Android tablet
- E-mail instellen Android telefoon
- E-mail instellen Outlook 2007
- E-mail instellen Outlook 2010
- E-mail instellen Outlook 2013
- E-mail instellen Windows Live Mail
- E-mail instellen Thunderbird
- E-mail instellen iPhone
- E-mail instellen iPad
- E-mail instellingen Mac Mail
Problemen omtrent de SMTP server
Verbindingsmoeilijkheden met de Blackorange server
Moeilijkheden bij het maken van een verbinding met de Blackorange SMTP server kan liggen aan:
- Een geblokkeerde toegangspoort: sommige providers blokkeren de standaard poort voor uitgaande mail (25) om de verspreiding van virussen tegen te gaan. Om toch gebruik te kunnen maken van de SMTP server van Blackorange, kun je in zo’n geval de standaard poort 25 veranderen in poortnummer 2525. Je kunt het poortnummer vinden in het e-mailprogramma op het tabblad “(smtp-)servers” of “geavanceerd”.
- De firewall: als het op poort 2525 ook niet lukt, wordt de verbinding waarschijnlijk geblokkeerd door jouw firewall (een symptoom in Outlook is de foutmelding 0x800CCC0E) en moet je deze uitschakelen. Neem hiervoor contact op met jouw internetprovider voor een oplossing.
Foutmelding Relay access denied
Wanneer je deze foutmelding krijgt, heb je de gebruikersnaam of wachtwoord niet goed ingesteld. De gebruikersnaam is hetzelfde als je mailbox en zou een vijfletterige afkorting van jouw domeinnaam met een driecijferig volgnummer moeten zijn (uwdom000). Het wachtwoord bestaat uit drie leters, twee cijfers en weer drie letters (abc12def). Je kunt je mailboxen en wachtwoorden inzien en beheren op het Service Panel.
Problemen bij versturen van e-mail via Blackorange
Wanneer je gebruik maakt van de SMTP server van Blackorange en de uitgaande e-mail niet aan lijkt te komen, kunt je een melding maken bij Blackorange. Geef alle gegevens dan secuur door, zodat Blackorange het zo goed mogelijk kan analyseren.